Ćwiczenia ogólnorozwojowe na TRX

TRX to ćwiczenia wykonywane na taśmach (mają one regulowaną długość), które są podwieszane np .do sufitu bądź wszędzie tam, gdzie taką taśmę można zaczepić – mogą być podwieszenie zarówno na sali fitness jak i np. na drzewie czy też na drzwiach. Ilość możliwych kombinacji do wykonania ćwiczeń jest ogromna. 

Ćwiczymy tam opierając się na wadze swojego ciała i sile grawitacji, bez dodatkowego obciążenia (choć i takie jest możliwe gdy już nabierzemy wprawy w treningu TRX).

Najważniejsza jest technika ćwiczeń. Podstawą jest opanowanie prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń z TRX. Najlepiej udać się na zorganizowane zajęcia, które prowadzi licencjonowany trener TRX.

Tylko to umożliwi Ci bezpieczne przechodzenie do bardziej zaawansowanych zestawów ćwiczeń na taśmach.

Trening na taśmach wymaga od nas stałego napięcia mięśniowego. Wymusza prostą, zwartą sylwetkę. Ćwiczenia wykonujemy na spiętym brzuchu.

Wbrew pozorom trening TRX bardzo mocno aktywuje nadgarstki, co wiąże się też ze wzrostem siły chwytu.

Trening w podwieszeniu wzmacnia mięśnie posturalne, mięśnie głębokie. Są to mięśnie, których nie aktywujemy w prostych, codziennych czynnościach.

Zaczynamy od małych odchyleń od pionu aby nabrać „dobrych” nawyków i zwyczajnie nie zrobić sobie krzywdy.

Z każdym następnym treningiem możemy „bawić” się stopniem odchylenia ciała.

Nie szarpiemy taśmami – to może spowodować, że wyrobisz sobie złe nawyki ćwiczeniowe bądź zwyczajnie nabawisz się kontuzji.

 Niezależnie od tego co ćwiczysz - słuchaj rad trenerów. Są po to aby Ci pomóc.

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności